TEST: PEUGEOT 208 1.2 PURETECH

TEST: PEUGEOT 208 1.2 PURETECH

29 marca 2016
w kategorii: Test
0
  • TEST: PEUGEOT 208 1.2 PURETECH
  • TEST: PEUGEOT 208 1.2 PURETECH
  • TEST: PEUGEOT 208 1.2 PURETECH
  • TEST: PEUGEOT 208 1.2 PURETECH
  • TEST: PEUGEOT 208 1.2 PURETECH
  • TEST: PEUGEOT 208 1.2 PURETECH
  • TEST: PEUGEOT 208 1.2 PURETECH
  • TEST: PEUGEOT 208 1.2 PURETECH
  • TEST: PEUGEOT 208 1.2 PURETECH
  • TEST: PEUGEOT 208 1.2 PURETECH
  • TEST: PEUGEOT 208 1.2 PURETECH
  • TEST: PEUGEOT 208 1.2 PURETECH
  • TEST: PEUGEOT 208 1.2 PURETECH
  • TEST: PEUGEOT 208 1.2 PURETECH

TEST: PEUGEOT 208 1.2 PURETECH

208 to jeden ze strategicznych modeli w gamie Peugeota, który ostatnio przeszedł lifting. Sprawdzamy czy nowe silniki i kilka zabiegów odświeżających zapewnią mu utrzymanie dobrej pozycji wśród rywali.

Tekst i zdjęcia: Maciej Kintop

 

Czas leci, Peugeot 208 jest z nami już 4 lata i w samą porę doczekał się odnowienia wizerunku. Zupełnie nowy zderzak przedni, nowe kolory i nowe wzory felg pozwalają na skonfigurowanie egzemplarza znacząco innego od starszych braci. W zasadzie już sam pomarańczowy lakier Orange Power testowanego auta robi robotę, a nadwozie o trafnych proporcjach i nowych detalach godnie dotrzymuje mu kroku.

DSC_2060

Błotniki z wklęsłym czołem to nietypowy zabieg. Prążkowy wzór na jednym z ramion felgi daje komiczne wrażenie podczas obserwacji samochodu w ruchu

Prekursor wnętrza o nazwie i-Cockpit ze swoją maleńką kierownicą specjalnie się jeszcze nie zestarzał, więc większe zmiany były tu zbędne. Co do samej koncepcji zegarów umieszczonych nad kierownicą – na pewno nie przypadną do gustu osobom o niższym wzroście, które lubią jeździć z maksymalnie opuszczonym siedziskiem. W przeciwnym razie wieniec kierownicy może zasłaniać co najwyżej licznik przebiegu, wyświetlacz HUD staje się zbędny, a operowanie gokartową kierownicą to czysta frajda. Materiały wykończeniowe w kabinie są w całości twarde lub twardawe, ale dobrze złożone i nie mają tendencji do „świerszczenia”. Pierwszy rząd siedzeń oferuje pasażerom sporo miejsca, z tyłu komfortowo mogą podróżować jedynie dzieci.

DSC_2150

Mała kierownica świetnie leży w dłoniach. Zegary będą widoczne tylko dla wyższych kierowców lub przy podniesieniu siedziska

Pod maskę 208 trafił także nowy trzycylindrowy, turbodoładowany silnik PureTech o pojemności 1.2 litra i mocy 110 KM. Nadwozie waży zaledwie 960 kg i mały, mocny motor nie specjalnie musi się wysilać, aby nadać mu pożądanego pędu. Przyspieszenie do setki trwa zaledwie 9,6 sekundy. Zawieszenie jest zestrojone dość sztywno, co odbija się na komforcie jazdy, ale pozwala na odrobinę szaleństwa na zakrętach. W połączeniu z małą kierownicą i układem wspomagania o niezłych nastawach, o wyraźnie spadającej ingerencji przy wyższych prędkościach, zdecydowanie zachęca do dynamicznej jazdy. Słabym punktem jest tu mało precyzyjna skrzynia biegów.

DSC_2077

Sztywne zawieszenie i niska masa własna to recepta na dobre prowadzenie i dynamikę

Niemiecka konkurencja jest o dwa kroki do przodu. Silnik ma fajny dźwięk. Mimo mniejszej równomierności biegu niż w stosunku do konstrukcji czterocylindrowych, odgłosy są o wiele ciekawsze, żeby nie powiedzieć z lekką przesadą – rasowe. Maksymalny moment obrotowy jest dostępny już od 1500 obr./min., ale jego pik następuje nagle po chwili stagnacji od momentu zwolnienia pedału sprzęgła, co przekłada się na nieco szarpaną jazdę w korkach.

DSC_2020

„Wyczernione” klosze lamp to typowy zabieg Peugeota przy liftingu. Nowy lakier Orange Power przyciąga wzrok bardziej niż kamizelka odblaskowa

Odświeżony Peugeot 208 to mimo upływu lat wciąż bardzo atrakcyjne auto, ładne i nowoczesne, lekkie, oszczędne i dynamiczne. Przy tym daje sporo frajdy z jazdy. Ceny wersji 5d startują od 53 800 zł. To 6000 zł mniej niż o wiele przestronniejsze i lepiej wykonane 308. Natomiast wersja 3d dostępna jest już od 41 700, choć tutaj startuje od niższego wyposażenia Access oraz mniejszego, litrowego silnika o mocy 68 KM. Niezły orzech.

 

Dane techniczne:

Silnik: benzynowy, turbo, R3, 1199 cm3

Moc: maks. 110 KM@5500 obr./min.

Maks. moment obr.: 205 Nm@1500 obr./min.

Skrzynia biegów: manualna, pięciostopniowa

Prędkość maks.: 190 km/h

0-100 km/h: 9,6 s

Napęd: na przód

Masa: 960 kg

Nadwozie (dł./szer./wys.): 3973/1739/1460 mm

Rozstaw osi: 2538 mm

Poj. bagażnika: 285 l

Spalanie średnie*: 4,3 l/100 km

*dane producenta

 

,

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *