Oto nowe 911 GT3 RS

Oto nowe 911 GT3 RS

3 marca 2015
w kategorii: News
Możliwość komentowania Oto nowe 911 GT3 RS została wyłączona
  • Oto nowe 911 GT3 RS
  • Oto nowe 911 GT3 RS
  • Oto nowe 911 GT3 RS
  • Oto nowe 911 GT3 RS
  • Oto nowe 911 GT3 RS
  • Oto nowe 911 GT3 RS
  • Oto nowe 911 GT3 RS
  • Oto nowe 911 GT3 RS
  • Oto nowe 911 GT3 RS
  • Oto nowe 911 GT3 RS

Oto nowe 911 GT3 RS

7 minut i 20 sekund – tyle potrzebowało debiutujące właśnie w Genewie Porsche 911 GT3 RS na przejechanie Nurburgringu.

Aluminiowe nadwozie, magnezowy dach, wzmocniona karbonem plastikowa maska i pokrywa silnika i wiele innych lekkich komponentów sprawiają, że wersja RS waży 1420 kg (co jest o 10 kg mniejszą masą w porównaniu do standardowego GT3).

Moc 500 KM (480 Nm) pochodzi z sześciocylindrowej jednostki wolnossącej typu bokser o pojemności 4 litrów. Moc trafia na koła za pomocą przekładni PDK. Auto rozpędza się do 100 km/h w 3,3 sekundy a do 200 km/h w 10,9 sekundy. Funkcje takie jak „manetka biegu jałowego” – odpowiadająca wciśnięciu sprzęgła w aucie z manualną przekładnią – oraz ograniczenie prędkości przyciskiem Pit Speed są przeznaczone do użytkowania w warunkach wyczynowych. Ponadto w aucie zastosowano system skrętnych kół tylnej osi oraz blokatę tylnego mechanizmu różnicowego Porsche Torque Vectoring Plus z całkowicie zmiennym rozdziałem momentu obrotowego.

Wnętrze 911 GT3 RS z elementami z Alcantary bazuje na obecnym Porsche 911 GT3. Nowością są kubełkowe fotele z widocznymi elementami z karbonu, wzorowane na tych z 918 Spyder. Do wyposażenia standardowego należy również pakiet Club Sport zawierający przykręcaną do nadwozia, zamontowaną za przednimi siedzeniami klatką bezpieczeństwa, instalację dla głównego wyłącznika akumulatora oraz mocowane osobno, sześciopunktowe pasy bezpieczeństwa dla kierowcy i gaśnicę ze wspornikiem. W skład opcjonalnego pakietu Sport Chrono poza zintegrowanymi czasomierzami wchodzi pobierana na smartfon aplikacja Porsche Track Precision, która automatycznie mierzy czasy przejazdu w oparciu o sygnał GPS i pozwala na analizę wielu parametrów, takich jak prędkość, przyspieszenie poprzeczne oraz przyspieszenie i opóźnienie w kierunku jazdy. Kierowca może dzielić się powyższymi informacjami z innymi użytkownikami.

Nowe 911 GT3 RS można już zamawiać we wszystkich czterech Porsche Centrach w Polsce. Jego cena rozpoczyna się od 887 600 PLN z VAT.